fredag 7 juni 2013

Besök till Lillestoffs lagerbutik i Langhagen/Tyskland

Vi är på husvagns-semester i Tyskland och har idag fått göra ett lunchpaus besök till Lillestoffs lagerbutik i Langenhagen utanför Hannover :) Lagret var otroligt stor med tyger i höga staplar. Lagerbutiken var dock avskilld från själva lagret men där fanns nog också mycket att välja bland, både stuvbitar, II-klass tyger och så alla de tyger av första klass som dom för tillfället hade i lager. 

Hade själv satt på mig en av de tunikor jag sytt i ett av Lillestoffs tyger och Ida som också var med hade sin klänning med godistyget. Hela personalen tyckte det var så roligt att vi kom ända från Finland och ville besöka deras butik. De beundrade kläderna och ville också fotografera oss. Damen som har skött om mina Lillestoff beställningar kände igen mitt namn och de tog också upp min bloggadress:)

Butiken var full med finfina tyger och Ida tyckte också det var roligt att titta eftersom hon kände igen en hel del av tygerna från hennes egna och Isaks kläder. Hade gärna tillbringat flera timmar i butiken men är verkligen glad över det lunchbesök som jag jorde och medan jag tittade på tyger så hade gubben så snällt kockat mat till oss i husvagnen:) Fick lite hejda min köplust eftersom jag redan har en hel del osydda tyger hemma men dessa finheter får fortsätta resan tillsammans med oss..


Nedan en bild på lagret från utsidan. Tog också ett foto från affären men har inte möjlighet att för tillfället ladda upp bilden. Nu fortsätter vi resan mot Frankfurth am Main och vem vet kanske trillar jag in imnågon till tygaffär:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar