onsdag 14 augusti 2013

Känner mig lite smågalen men visst är det popp med svarta och vita ränder:)

Jag gillar ränder, men detta är kanske lite väl mycket.... eller så inte?! Denna outfit får mig i alla fall på gott humör och jag känner mig lite smågalen:)

Tygerna kommer från Eurokangas och följde med mig hem en dag när jag skulle ta en snabbtur via deras bitsidan för att "bara kolla lite". Hittade först ränderna som var riktigt fina (hade ett tag fantiserat om svart- och vitrandiga leggings till mig själv). Sedan dök prickarna upp och jag tänkte att jag nog kunde kosta på mig 50 cm av detta tyg med. Till sist såg jag det turkosa tyget som var en restbit och lite nedsatt, tyckte att det passade alldeles perfekt tillsamman med de svart/vita tygerna.

När jag kom hem hittade jag nyaste numret av SuuriKäsityö tidningen i postlådan och när jag bläddrat genom den så visste jag precis vad jag skulle sy av tygerna.

Mönstret på tröjan är modell 2 "Collegemekko" ur SuuriKäsityö 8/13. Mönstret på leggingsen tog jag från senaste barnnumret av Ottobre 4/13, Modell 30 segment i storlek 170. Blev dock tvungen att minska mönstret en aning på längden och bredden.



Till tröjan satte jag till en "fejk" tröja under av det randiga tyget, skarvade de korta ärmarna med det randiga och satte en liten triangel vid halsöppningen. På leggingsen satte jag också till en liten remsa prickig trikå i bensluten med lite rynk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar