onsdag 21 augusti 2013

Snövit

Nu kan hösten och vintern komma för den här klänningen får mig att tänka på kalla vinterdagar och juletider trots att det för tillfället är riktigt varmt och skönt sensommarväder. 

Tyget köpte jag från Lillestoff lagerbutik i början av sommaren. Jag var först lite osäker på tyget men eftersom Ida var med mig inne i affären så fick hon bestämma och det blev en bit snövit. Tog samtidigt också en liten bit av äppeltyget som hör ihop med snövittyget.
Hade ganska klart för mig vad ja skulle sy och är riktigt nöjd med slutresultatet. Mönstret är ett eget hopkok men med en hel del inspiration fån e-book mönstret "Lina".
    
   

Klänningen prydde jag med naturvit spets på framstycket och vitt spetsgummiband i sömmen mellan tröj- och kjoldelarna. Framtill valde jag att sätta en bit röd trikå med vita prickar. Till klänningen sydde jag också ett par röd/vit randiga leggnings med ett litet inslag av prickar:)

  

Nedan lite närmare bilder på detaljerna. Är för tillfället riktigt glad över att det blev lite snövit tyger för klänningen blev riktigt lyckad och dottern är jätte nöjd:)
  
   



       

                         

     



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar