torsdag 18 december 2014

En liten uppdatering


Efter en ganska lång paus så tog jag mig äntligen lite tid vid symaskinerna och sydde en trevlig mysdräkt att strosa omkring i här hemma under dessa mörka vinterkvällar.

Mönstret på byxorna är eget och iden har jag plockat från pinterest. Det snygga tyget kommer från Lillestoff. 

Mönstret på huvtröjan fick jag låna av en vän och tror att det går under namnet "EPO huppari". Riktigt bra modell om man vill ha en lite mera åtsittande variant på en huvtröja. Tyget är en stuvbit enfärgad trikå från Eurokangas. För att piffa upp den annars ganska enkla tröjan så valde jag att sy dekorsömmar i svart samt ändra modellen på huvan så att jag kunde sätta till en snörning.


Även om jag inte uppdaterat bloggen på typ ett halvt år så har jag nog sytt en del kläder. Inte lika mycket som senaste vinter då jag fortfarande var vårdledig och kunde prioritera mera tid vid symaskinerna men försöker nog fortfarande tillgodose största delen av barnens klädbehov med hemsytt.. Är verkligen glad att barnen fortfarande verkar uppskatta de hemsyddakläderna vet att det antagligen kommer en dag då de inte mera duger.

Har lyckats ta bilder på en del av plaggen jag sytt och här kommer några plock ur sommaren och höstens garderober :)

Tjuv och Polis tröja till Isak
Mönster ur Ottobre och tyg från Lillestoff.


Omlottstunika till mig själv. Tyget kommer från Finska PaaPii design och mönstret ur Ottobre Woman


Tunika/Klänning till Ida. Detaljer med knappar, rosett och lite spets gör tunikan lite extra kalas fin.
Mönster ur Ottobre och tyg från Königreich der Stoffe.

Brandbilar till Isak. Minns inte varifrån jag beställde tyget med brandbilarna men tyget med brandmän är i alla fall från Lillestoff. Mönstret på overallen kommer ur boken Heilt speciell og jubel. Bas tröjmönster ur Ottobre.

Ho ho pirater! Sydde en Pirat huvud-duk med fin fint rasta hår av "rasta"garn :) blev riktigt skojig!



Detta var några plock, finns en del annat som är i flitig användning.. Skall försöka att inte vänta ett halvt år till nästa uppdatering :)

Ha det gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar