onsdag 27 februari 2013

Vårjacka nr 2 och oviljan att posera

Nu har jag även lyckats färdigställa Isaks vårjacka så nu är det bara att invänta våren och tycker faktisk det känns som om våren knackar på dörren där ute idag :)

Mönstret är från senaste Ottobre tidning (1/13) och modellen heter Against the Wind.  Tyckte genast om modellen och visste att jag måste sy den till Isak. De ändrinar jag gjorde vara att sätta till gummiband i ärmsluten istället för raka ärmar som modellen hade samt en snörning i nedre fållen. Tycker jackan blir mera småbarnsvänlig på detta sätt. Yttertyget är införskaffat på Ikea i Haparanda och till foder har jag använt ett fleece tyg som jag redan hade hemma.

Medan storasyster alltid gillat kameran och att bli fotograferad så är det betydligt svårare att få lillebror på bild, han sätter oftast på en surmin då han lägger märke till en kamera...

 
 
Betydligt enklare att ta bilder av jackan utan modell :)
 
 

Tycker verkligen att båda jackorna andas vår och dom ger mig en glad första Maj känsla :)



Nu känner jag också en viss iver på att få sy en vårjacka till mig själv... bara tyget som ännu lyser med sin frånvaro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar