fredag 24 januari 2014

Present till en 3-åring

För ett tag sedan firade vi barnens kusin som fyllde 3 år och till henne hade jag sytt en klänning av Liandlos tyg ABC Råttmor kokar te och ett par prickiga leggings med rosa rosetter.


Klänningen har stora fickor och en fejk knapplist framtill, runt knapplisten har jag gjort rynkningar av en remsa dubbelvikt vit trikå. Själv föll jag för detta Liandlo tyg och beställde hem det just med tanke på födelsedagsbarnet eftersom jag tyckte att det skulle passa henne perfekt:) Mönstret på klänningen är ur boken Heil Spesiell og Jubel.

Mönstret på leggingsen är ur senaste Ottobre 1/14. Framsidorna på benen är rynkade i sidsömmarna. Rosetter har figurerat på ett flertal bloggar den senaste tiden och då dessa tights hade sidsömmar så tyckte jag att det skulle passa med söta rosetter baktill. 
Mönstret fanns i storlekar för mindre och större flickor. Till Idas kompis sydde jag också ett par i storlek 122 men då satte jag svarta rosetter och på det sättet borde leggingsen passa till det mesta i hennes klädskåp. 

Nöjda flickor var det i alla fall och det gör mig glad:)

1 kommentar:

  1. Hello :)
    You have a wonderful blog, I love it. I found you on the website from "lillestoff", and read that you are from Finnland. I´m Maira and I´m 15 years old, I love to sewing and want to make an exchange year this summer to Finnland.
    My E-Mail adress when you want to write me back :) I would be very happy ;)
    Mairaelena5@freenet.de
    Have a wonderful day Greetings from Maira

    SvaraRadera