torsdag 25 april 2013

Retro byxor

Nej, detta är inte ett par byxor som jag grävt fram ur någon låda med min mans gamla baby kläder från 70-talet utan gårkvällsfärska Mosastuff byxor till Isak i retro färger :)

Tycker det är lite tråkigt att sy byxor men nu börjar faktiskt behovet av nya byxor bli betydligt större än behovet av snygga tröjor och tunikor så därför valde jag att lämna alla finfina trikå tyger hemma i går och plockade i stället med lite velour till syjuntan.

För att göra det lite roligare att sy byxorna valde jag att prova en för mig ny modell på fickor och i jämförelse med helt vanliga oranga velourbyxor så tycker jag nog att byxorna blev mycket roligare med dessa påsydda gula halvmånefickor med brun kant.

Mönstret är från ottobre 4/12 Forest Path. Modellen är egentligen tänkt för ett par utebyxor men jag lämnade bort lite fickor och satte i hop de två separata delarna för bakstycket och då fungerar modellen nog helt bra i velour också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar