lördag 27 april 2013

Syskon matchar!

Lillestoffs tyger tycker jag verkligen mycket om, kvaliteten är otroligt bra och trycken är ofta härligt barnsliga och färgglada. Dessutom är deras tryck ofta sådana att de passar lika bra för både flickor och pojkar. T.ex. detta fina indiantyg blev lika poppis hos både Ida och Isak och därför blev det också syskon matchning i tröjor:)

Mönstret till Isaks tröja är från Ottobre 6/12 och för Idas tröja har jag igen använt mitt favoritmönster Princess ur Ottobre 4/12.

Snålade dock lite med längden på Idas "tunika" och därför valde jag att sätta ett gummiband i fållen i stället för att lämna den rak... funderade först på att förvandla den till en helt vanlig rak tröja eftersom den enligt mig blev aningen för kort för att fungera som tunika men provade sedan gummibandet och tycker att slutresultatet blev helt ok.

Det som jag denna gång är extra nöjd med är kantningen av halshålen som enligt egen menig denna gång gick helt perfekt med bandkantarpressarfoten som jag har köpt som extrautrustning till min symaskin Husqvarna Viking Opal (mera info finns i ett tidigare blogginlägg) Rekommenderar nog denna pressarfot till andra Husqvarna Viking ägare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar