fredag 12 april 2013

Komsi komsi sommaren!

Nu har även Isak fått ett eget sommarset med stjärnor och ränder och jag har fått en egen mopo t-tröja:)

Sydde för ett tag sedan ett likadant stjärnset till Ida och det har nog varit i ganska flitig användning. Bilder på Idas set finns här "Stjärnset". Mönstret på byxorna är från Ottobre 1/13 Chillax och som grund för tröjan har jag använt Little Lamb från Ottobre 4/12. Tygerna är från Lillestoff och det randiga har jag faktiskt fått gratis som en ursäkt då dom i misstag skickat fel då jag beställde stjärnorna:) Liksom Idas tröja har också Isaks en liten stjärnapplikation på framstycket och dekorsöm med stjärnor på ärmarna.

Mopotyget är från nosh organics och jag tycker verkligen om färgkombinationen i detta tyg även om jag blev lite besviken då jag hade väntat mig ännu klarare färger, tyget känns också ganska tunt och lite slapprigt i jämförelse med t.ex. Lillestoffs tyger. Men visst blev det en skön sommartröja av det! Mönstret är från Ottobre 5/12 patchwork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar