fredag 15 november 2013

Tigrar i sängen och "Handy men" i hemmet :)

Till farsdag hade jag fixat ett par mjuka presenter till min kära man.

Pyjamas är väl en ganska vanlig farsdagspresent och då jag hade en bit av znoks tigrar i skåpet så beslöt jag att det fick bli en tiger pyjamas. Mönstret på tröjan är kwick sew 3878 och byxmönstret kommer från Suuri käsityö nr 11-12/12. Tyget till byxorna är en stuvbit från Eurokangas. Byxorna har en fusk gylf-öppning med två påsydda knappar.




Passligt till farsdag fick jag också hem en bit av Handy men tyget som jag hade beställt från Pehmia på Kankaiden yö. Beslöt mig för att utöka farsdagspresenten med en handy men tröja till min väldigt händiga man:) Då jag endast hade en meter av handy men tyget så kombinerade jag tyget med en svart- och vitrandig trikå för att det skulle räcka till en långärmad tröja. Den randiga trikån stretchar ordentligt i alla riktningar och för att ränderna bättre skulle passa ihop med det mönstrade tyget så valde jag att lägga tyget snett. Hoppas det inte vrider sig i tvätten...

Mönstret är denna gång också kwick sew 3878. Delade in framstycket i 3 delar och lade till en liten bit randigt. När jag sydde ihop bitarna så dekorerade jag sömmarna ned grön täcksöm. För eget kom i håg använde jag denna gång söm nr 12 på min Husqvarna viking opal.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar