lördag 23 november 2013

Till en storasyster och en lillebror

Då Andreas farbrors fru väntade på sitt andra barnbarn frågade hon om jag ville sy någonting till barnen. Efter lite funderingar på vad det skulle vara så blev det en overall i velour till den blivande storasystern och en matchande body till lillebror i mammans mage. 

Nu då också lillebror har sett dagens ljus hoppas jag att kläderna så småningom får komma till användning.


De söta tygerna med nyckelpigor är beställda från Königreich der Stoffe. Overallen är sydd i velour och bodyn i trikå. Fodret i huvan är en randig trikå från Eurokangas och fickorna har jag kantat ped prickig trikå från samma ställe. Fickorna har jag dessutom dekorerat med en spets som jag fått av barnens farmor. Den randiga resåren torde vara Hilcos. 

Mönstret på overallen är en omarbetad version av modell nr 13 i Ottobre 6/10. Mönstret på bodyn har sitt ursprung i tröjan baby basic ur Ottobre 4/11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar