måndag 11 november 2013

Restbitarna som förvandlades till underkläder

Barnens underkläder är ju inte så dyra att köpa, de behöver inte vara fina eftersom få ser dem och dessutom kan det verka lite pilligt att sy trosor. Tror detta är orsakerna till varför jag tidigare inte kommit mig för att sy underkläder. Men då det i senaste Ottobre fanns mönster på en hel del underkläder så beslöt jag mig för att förvandla lite av mina restbitar till nya underkläder åt barnen.

Ida fick ett 2-pack med trosor plus ett linne och Isak fick ett par långkalsonger. 


Trosorna var inte så pilliga att sy som jag hade trott och dessutom blev dom väldigt omtyckta, bara jag hittar tiden så kommer jag att sy fler. Perfekt användning för restbitarna.

På vintern  använder Ida gärna ett linne under tröjan. Hade en restbit av lillestoffs fina regndroppstyg som precis räckte till fram och bakstycket. Kantade med rosa och runt halshålet satte jag dessutom till lite rosa spets. Tycker själv att rengndroppslinnet blev så fint att hon gärna får ta av tröjan om det blir varmt:) 

lsaks långkalsonger är ett hop-plock av lite mindre bitar och tycker att det blev riktigt fint med stjärnorna och ränderna som passade bra i hop. Från mönstret lämnade jag bort öppningen framtill eftersom den ännu inte behövs.

Alla mönster kommer från Ottobre 6/13.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar