tisdag 15 januari 2013

En present och en fruktsallad

I går kväll tog Ida och jag lite timeout i syhörnan, mitt projekt var ett par byxor till en blivande 2-åring. Kan komma väl till pass eftersom personen i fråga nyligen börjat skippa blöjan:).
 
Mönstret på byxorna är från Ottobre 4/11 Relaxed. Minskade dock det ursprungliga mönstret en aning för att få ett mönster som motsvarar stl 92. Sydde tidigare ett par likadana byxor till Ida i storlek 116. Gillar modellen som har lite extra vidd upptill och rynk i byxbenen. Velouren är från Lillestoff.
 
 

Idas projekt var en fruktsallad. Att klippa små tygbitar är populärt, speciellt om det är ett tyg med något roligt tryck så att det finns många små detaljer att klippa ut. Annars är Ida också ganska bra på att distrahera mig med hennes många funderingar... På dessa byxor satte jag tex först kantremsan för fickan längs sömmen som skulle vara mitt fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar