torsdag 24 januari 2013

Enkel tunika i frotte

Förberedde mig inför gårdagens syjunta med att klippa till tyg till en tunika och ett par byxor till Ida. Båda två var enkla modeller så jag hade en förhoppning om att få bägge plaggen klara.
Men tyvärr har jag inte haft något flyt dom senaste 2 kvällarna på syjuntan så största delen av tiden gick åt att sprätta taskiga sömmar med tvillingnål. Fick sedan låna en färdigt inställd maskin samt tvillingnål och resultatet blev genast bättre... (väljer att skylla problemen på symaskinen:). Förutom att jag denna gång drabbades av lite lathet och inte orkade nåla kantningen på halsen ordentligt så att jag ännu en gång fick fatta sprättnålen. SUCK! Men till slut lyckades jag i alla fall få denna lilla enkla tunika klar och jag är faktiskt rätt så förtjust i resultatet :)

Mönstret är från Ottobre 4/12 Princess, har bytt ut puffärmarna till en lite längre resår.

Tyget har jag beställt från Metsola någon gång på hösten. Hade inte riktigt någon klar ide vad jag ville sy av det och hittade inte heller någon lämplig färg på resåren. Men nu har jag hittat en riktig favoritfärg på resåren som passar till allt. Jag har beställt resåren från Royal-tuote oc färgen var Keltaoranssi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar