måndag 28 januari 2013

Nu är det min tur!


Som vårdledig fyller jag inte på garderoben till mig själv så ofta. Men eftersom jag blev riktigt nöjd med tröjan jag senast sydde till mig själv beslöt jag mig för att det inte bara behöver bli barnen som får nya Mosastuff plagg utan även jag själv:).

Hade lagt in en kimppa beställning till Lillestoff i Tyskland med mina syjunte vänner och i Fredags kom då postmannen med drygt 20 meter tyg till oss. Helt otroligt att få öppna en låda med så mycket fina tyger, synd bara att inte alla tyger får stanna kvar i mitt tygskåp. Det visade sig dock att 2 av de tyger vi beställt som skulle vara med stjärnor på i stället kom som randiga, mailade dit och fick i dag svaret att vi får behålla de randiga tygerna och nya stjärntyger kommer på posten:) Ett verkligt plus för denna kundbetjäning!
Hade själv beställt 7 olika tyger och 2 av dessa var med tanke på mig själv. Bloomy dream och little bloomy dream är namnen på desssa och tunikan jag sydde blev nog ganska så Bloomy :)

Mönstret hittade jag på gruppen ompeluelämääs sida på facebok (OE-Tissimekko) ändrade dock skärningen så att den har en rund halsning och satte långa ärmar. Annars var det ett bra mönster med bra beskrivning.


Fotograf: Ida Norrgård 4 år

6 kommentarer:

  1. fin! Fortsätt sy åt dej själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! fick idag också ett paket med en meter tyg som skall bli en myströja till mig själv:) roligt då det lyckas men synd att det går så mycket tyg jämfört med ett plagg till barnen.

      Radera
  2. Hieno tissis ;o) Ja kiva kuosi kankaassasi myös.

    SvaraRadera