torsdag 28 mars 2013

Den blomstertid snart kommer!

I den här jackan känner jag mig lite som en vårblomma. Det krävs lite mod att bära den men man känner sig garanterat inte trist och grå. Tycker verkligen om tyget men det tog ett tag innan jag tog mod till mig och klippte ut en jacka.

Tyget är köpt på Ikea och det tunna fodertyget som jag använt har jag fått av en vänlig granne, så detta är en ganska förmånlig skapelse:) Grundmönstret är från Ottobre woman 5/12 Luxurious Flowers. Ändrade ursprungsmönstret så att jag flyttade dragkjedjan mitt fram och istället för dolda blixtlås i fickorna så valde jag att täcka öppningarna med påsydda "ficklock". Bytte också ut den stora huvan mot en ganska rejäl krage, satte också till en liten knapplist i halsen för att göra halshålet lite snävare. Gjorde också hela jackan aningen längre. Slutmodellen känns riktigt bra på så nu är det bara att blomstra i kapp med vårblommorna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar