söndag 5 maj 2013

Tadaa! Peppibloom och Onion 2017

Våran snart 2 år gamla Isak pratar ännu inte så mycket men jag tror att Tadaa är hans favoritord. Tadaa säger han varje gång han lyckats med något, tex då han står raklång högst uppe på kökspallen, då han har kommit sig högst upp i en klätterställning eller lyckats göra ett stort lass på pottan:)

Tadaa är också ordet som beskriver känslan då jag fick denna klänning eller tunika klar i går kväll. Hade en längre tid försökt klura ut vad jag ville göra av tyget men hittade inget mönster jag gillade hemma och hade inte heller direkt någon solklar Idé i huvudet. Men sedan råkade jag hitta detta Onion 2017 mönster hos Ikasyr. Gillade modellen med de långa ärmarna med bred mudd men den gick också att variera på flera olika sätt enligt mönstret och kommer helt klart att pröva på någon av de andra mönstervariationerna snart.

Misslyckades först med hals kanten och slutresultatet blev en lite bredare modell en mönstrets och med lite V skärning för att kanten skulle sitta fint. Tyget med klöverblommorna heter alltså Peppiploom och har designats för Lillestoff av finländaren Sari Ahokainen. Det randiga tyget kommer också från lillestoff.

4 kommentarer:

  1. Snygg, min peppibloom väntar ännu på att komma under saxen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! är riktigt nöjd med resultatet av min tygbit och riktigt nöjd med mitt Onion mönster också:)

      Radera
  2. Det ät så snygg! Jag gillar också.

    SvaraRadera