fredag 20 september 2013

Fleecedräkt på dotterns begäran

Tidigare i sommar när jag och barnen besökte Eurokangas hittade Ida detta ganska tjocka fleecetyg med hundar på och hon bestämde att jag skulle sy en fleecedräkt till henne av tyget. Då var det ännu ganska varmt ute och tanken på en fleecedräkt kändes lite avlägsen men jag lät mig övertalas och köpte hem biten.

Nu märker man att hösten börjar komma så jag tog tag i projektet och sydde en fleeceoverall till henne enligt samma mönster som jag i våras använde då jag sydde hennes "onepice". Blev dessutom riktigt glad då jag hade ett prickigt trikå tyg från Hilco hemma och märkte att det var som gjort för att kombineras med hundarna:) 

Ångrar inte att jag lät mig övertalas och köpte tyget. Dräkten blev riktigt mysig och skön. Ida är dessutom riktigt nöjd!

2 kommentarer:

  1. Wow så cool, vilket underbart tyg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! hundarna är riktigt mysiga men är extra glad över att tyget passar så bra med den prickiga trikån.

      Radera