onsdag 11 september 2013

Who let the dogs out (woof, woof, woof, woof)


Den frågan kan jag tänka mig att en och anna ställer sig om de möter denna familj på stan :)


Nu har jag i alla fall klätt upp hela familjen i kläder sydda från 2 meter av Nosh organics jättefina "Preppy Puppy" Jersey tyg. Till att börja med hade jag tänkt beställa en bit i blått till en tröja åt Andreas men eftersom jag själv är en vän av gult så beställde jag hem 1 meter blått och 1 meter sahramigult. Blev tvungen att planera lite men lyckades få bitarna att räcka till hela familjen:)

Jag har försökt ge alla tröjorna något eget litet extra. Andreas tröja har en knapplist, Isaks tröja en ficka, Idas tunika har prydnadsknapplist och fickor och min tröja har en krage samt två små prydnadsknappar.


Idas töja sydda jag på Sy-lan och har redan hunnit blogga om den och om Andreas tröja här http://mosastuff.blogspot.fi/2013/09/resultatet-av-24-h-sy-tid.html. Mönstret på Andreas tröja är kwik sew nr 3878 och mönstret på Idas tröja är Mail express ur Ottobre 1/12. Hade först tänkt sy en ärmlös topp till mig själv men lyckades sedan få ihop delarna till denna tröja som är Simone top ur boken "sy från hood till skjortklänning". Tröjan har en infodring runt halshålet och en krage i svart och vitprickig trikå som är köpt från Eurokangas. Mönsterbas för Isaks tröja är Pinaatti ur OB 1/10. Satte till en randig ficka och delade ärmarna.

9 kommentarer:

  1. Toi tytön tunika on ihan mahtis!

    SvaraRadera
  2. Aivan ihana perhekuva ja tosi kauniit vaatteet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Laura! Kiva kun joskus saa koko perhe kasattu samaan kuvaan:)

      Radera
  3. Hej Nette! :-)

    Tänk att se er på bild på FB på Nosh O-sidan som jag gillat! Så nu hittade jag hit! Härliga kläder! Jag skulle också gärna sy, men DET får jag inte in i schemat med jobb, vardag och dagishämtande och husbygge...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade min blogg:) Blev också glatt överraskad då jag märkte att Nosh delat mitt blogginlägg. Att sy är verkligen något jag fastnat för, det är så roligt att få göra något eget. Men visst kan det vara svårt att hitta tiden i bland. Själv är jag ännu vårdledig och hemma med barnen så jag syr oftast på kvällarna då barnen sover och ibland dagtid då Ida är på klubben och Isak vilar. Blir antagligen mindre sytt då jag börjar jobba igen..

      Radera