tisdag 29 oktober 2013

Höstgula leggings

På tyglooppis hittade jag damnumret 2/2011av Ottobre. När jag bläddrade genom tidningen igår så märkte jag att den innehöll ett leggingsmönster. Detta var passande eftersom vi tidigare på dagen hade haft en diskussion om dam leggingsmönster på syjuntans facebooksida. Beslöt mig för att genast pröva mönstret.

Senast jag besökte Eurokangas hittade jag två bitar enfärgad trikå i de fina höstfärgerna lila och senapsgul. Har tidigare köpt en hel del enfärgad trikå från deras bitsida och jag tycker om kvaliten, tyget är ganska kraftig och passar bra till både leggings, byxor och tröjor. 

Den senapsgula biten fick nu ge vika för detta leggingsmönster och till min glädje märkte jag att färgen passar fint till ett flertal av de tunikor jag har sytt till mig själv :) 

Som en detalj på detta basplagg sydde jag ett veck mitt bak på benen. Idén har jag fått från ett ebook mönster från tyska Das Milchmonster http://www.dasmilchmonster.de/E-Books/E-Book-Leggings-Beinkleid.html?XTCsid=fa29a8b07f0758d1fdd5b4752015f75b. Pressade vecken och sydde ihop ca 4 mm från kanten med stretchsöm på symaskinen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar