söndag 17 mars 2013

Kepsmössa

Har den senaste tiden sett en hel del av dessa kepsmössor i trikå på den svenska Facebook sidan Vi Sytokiga. Tycker om iden med skärmen eftersom den ger ett bra skydd mot den starka vårsolen så jag ville verkligen pröva på att sy en egen. Var dock osäker på om jag skulle få till skärmen så att den skulle bli passligt stor och passligt styv. Blev dock riktigt nöjd med resultatet.

Detta fina "Hej sa Petronella" tyg från Liandlo fyndade jag av en juntavän på gårdagens tygloppis och jag ångrar inte mitt köp! Riktigt fint som vårmössa. Som förstärkning i skärmen har jag använt vanligt limtyg från Eurokangas. Satte 2 lager på den övre skärmdelen och ett lager på den undre och tycker att det blev helt ok. Tänker ändå pröva att sätta 2 lager på bägge skärmdelarna på nästa mössa och eventuellt också sätta dubbelsidigt limtyg i mitten så att dom sitter ihop. Här har jag tagit hjälp av två synliga stickningar på skärmen som håller i hop den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar