måndag 11 mars 2013

Stjärnset del 2

Nu har äntligen Idas stjärnbyxor fått sällskap av en T-shir och jag kan förklara detta gymppaset klart:) Glädjen är stor och Ida väntar med iver på morgondagens föräldra barn gymnastik!

 

Mönstret på tröjan är från Ottobre 4/12 Little Lamb. Jag har gjort korta ärmar och satt till lite på längden. För att ge tröjan lite extra så valde jag att sätta en stjärnapplikation på magen. Denna gjorde jag enkelt genom att klippa ut en färdig stjärna från stjärntyget. En annan liten detalj är dekorsömmen med stjärnor som jag valt att använda då jag fållade ärmarna.


2 kommentarer:

  1. Va kiva byxorna blev. Behövde mönstret ändras någo?

    SvaraRadera
  2. Jo dom blev nog riktigt bra, aningen långa i benen. Kunde ju korta av dem men tänkte att hon ännu växer:) Tror nog att jag använde mönstret rakt av.

    SvaraRadera