tisdag 5 mars 2013

Onepice nr 2 i heja Sverige färger:)

Nu har även Isak fått en egen "Onepice" overall och måste nog säga att färgerna och trycket på denna skulle passa utmärkt för den svenska cykel eliten på Vätternrundan:)

Men personligen tycker jag nog att dessa färger också är riktigt fina på våran lilla Isak och overallen kommer säkert att bli väl använd under den finska sommaren och kanske även på någon semestertripp till grannlandet. Tanken var nog till en början att lägga blå resår samt dragkedja men lyckades inte hitta någon nyans som passade till tyget så då fick det bli gult i stället.

Mönstret är det samma som jag använde till Idas overall som jag sydde senaste vecka fast denna då i storlek 92. Modellen i tidningen Ottobre 6/10 var sydd i en tråkig grå velour till en pojke i ungefär Isaks storlek och den tilltalade mig inte alls först. Men då det blev tal om att sy en Onepice och jag började söka mönster så gav jag modellen ändå ett försök och jag tycker faktiskt om resultatet. Modellen sitter riktigt bra, även om Isaks ännu är lite för stor, och det var lätt att byta ut kragen till en huva.

Tyget är från Majapuu och ja förstod till min glädje att det kanske kommer fler färgalternativ av detta fina tyg till hösten:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar