lördag 16 mars 2013

Tygloppisiver

Idag har det varit tygloppis i Arbis och jag har tillsammans med en hel del syjuntevänner tillbringat en stor del av dagen bland en massa tyger och garner:) Det var vi från Arbis syjuntan som stod som loppisarrangörer och jag tycker att det blev riktigt lyckat och vi hade gott om glada besökare. Själv hade jag inga tyger till salu utan hjälpte i stället andra försäljare att bli av med sina tyger:)

Hittade bland annat ett fint alfabets tyg på en av mina juntavänners bord som jag tyckte skulle passa till Ida som just nu börjat intressera sig för bokstäver och siffror. Materialet var härligt mjukt och jag tyckte det skulle passa utmärkt till en pyjamas. Är inte säker på vems tyget är men det verkar vara svenskt eftersom bokstäverna får sällskap av olika djur vars namn just börjar på den bokstaven. Från ett annat bord fyndade jag också en matchande resår.

Planerna var klara så då jag kom hem från loppiset och de övriga familjamedlemmarna lyste med sin frånvaro satte jag saxen i tyget och började klippa till en pyjamas... märkte dock efter ett tag att det kanske hade varit bra om jag hade planerat lite hur jag skulle placera mönstrena på tyget eftersom resultatet av min iver gjorde att jag blev ett pyjamasframben kort på tygfronten. Blev då att trixa lite så byxorna fick prydas med fusk förstärkta knän för att dölja tyg skarven :)

Hade just fått klart pyjamasen då resten av familjen dök upp och glädjen var förståss stor över det nya plagget som genast skulle provas. Tror nästan att den var så skön att tjejen somnade....

 
Fuskförstärkta knän i brist på tyg :)

 
 
Och medan jag har tillbringat en härlig dag bland tyger, garn och symaskinsdamm så har resten av familjen njutit av det undrbara vädret! Hoppas på lika härligt väder i morgon.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar