tisdag 16 juli 2013

En klänning på uppdrag


Min kusin hade problem att hitta klänningen hon sökte. Hon visste vad hon ville ha men fann den inte i stadens klädbutiker. Hon frågade lite försiktigt om jag kunde tänka mig att sy upp en ny klänning enligt samma modell som en svart klänning hon redan hade hemma och jag lovade att göra ett försök då modellen verkade ganska lätt att sy.

Hon hittade riktigt fina tyger på Eurokangas som hon hämtade till mig och jag fick låna den svarta klänningen som "mönster". Jag sydde upp klänningen med några mindre justeringar och lyckades helt ok med mitt uppdrag. Det petigaste och svåraste var att få det runda oket kring halsen snyggt.


                            

Inte den bästa bilden av klänningen här men min kusin ringde efter festen och ville tacka och meddelade att hon trivdes riktigt bra i den nya klänningen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar