fredag 5 juli 2013

Sommardans

När jag var i Stockholm på Stoff och Stil hittade jag ett tyg som jag direkt föll för. Färgen är så härligt somrig.. Hade en ganska klar bild i huvudet av vad jag skulle sy av tyget men hittade inget motsvarande mönster. I mina tankar skulle det bli en enkel klänning med mycket fall framtill. Utgick lite från mönstret på summerbasic tröjan i senaste Ottobre woman men har nog gjort x-antal ändringar.

Passade på att sy klänningen/tunikan i veckan då vi i kväll ska på sommardans och jag har ett tillfälle att använda den. Klänningen med sina 4 sömmar + fållar var lätt att sy. Det ända som harmar lite var att jag gjorde en sista minuten korrigering med axelsömmarna som gjorde att fallet inte riktigt blev så mycket som planerat... men visst duger den för en sommardans:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar