torsdag 4 juli 2013

Riemukukka Huppare

Maitotyttös Riemukukka frotté tyg har funnits i mitt skåp ett tag. När jag fick tyget, som jag tillsammans med en syjunte vän beställt från Royal-Tuote, visste jag inte riktigt vad det skulle bli. Hade föreställt mig en tunika, men sedan var det någon från syjuntan som tyckte att det kunde passa till en huppare. Tyckte det lät som en bra idé och nu några månader senare är min huppare klar:)


Gillar kombinationen brunt och knallrosa så fodret i huvan blev Lillestoffs rosarandiga trikå. Hade först också tänkt kanta med knallrosa men konstaterade sedan att vitt blir bättre. För att ändå få in lite mera rosa så satte jag till fickor samt rosa spets vid alla kantningar. Är riktigt nöjd med min huppare som också är otroligt skön på.


Mönstret är ur Ottobre 4/12 Green Star stl 170. Ändrade huvan lite och så bytte jag knapprna mot en dragkedja annars skulle jag säga att storleken ungefär motsvarar en dam medium.



5 kommentarer: