torsdag 25 juli 2013

Tyglycka

Gjorde senaste vecka en beställning från tygjätten Königreich der Stoffe (Länk tillsammans med några vänner från syjuntan och fick idag hämta hela paketet från posten:) Alltid lika roligt och spännande att öppna paket med tyger och speciellt idag då jag inte riktigt visste av hurudan kvalitet tygerna skulle vara eftersom det var första gången som jag beställde tyger från detta ställe. En stor del av tygerna jag beställde hörde till KDS ( Königreich der stoffes) egna sortiment men i deras webshop fanns också mängder av tyger från andra tillverkare som tex Lillestoff och Hilco.

Till min glädje motsvarade de flesta av tygerna mina förväntningar (i alla fall före tvätt och användning), bortsett från en bit brun stretch frotté som jag hade beställt med tanke på byxor till Isak. Detta var mycket mer stretchigt och slapprigt än vad jag hade önskat. Prismässigt så är det aningen förmånligare i Tyskland och frakten till Finland blev 12,95 så det är också överkomligt om man är några som går samman eller om man beställer mycket. Tycker också att servicen fungerade bra, leveranstiden blev ca 1 och en halv vecka.

Roligt att få prova på lite nya tyger men måste ändå säga att jag tycker det är super roligt då det börjat dyka upp så mycket fina finska tyger i våra egna webshoppar:) 

Förhoppningsvis kommer då alla dessa fina tyger och band att så småningom förvandlas till lika fina plagg åt mig och mina nära och kära:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar