tisdag 30 juli 2013

Min Martha (slunga)

Detta färgglada tyg med tulpaner beställde jag i våras från Royal-Tuote som en morsdagspresent till mig själv. Tyget är Lillestoffs och när vi i början av sommaren besökte deras lagerbutik så köpte jag en smal remsa "Dotties" som går ihop med tulpanerna. Det orange/röd randiga tyget fanns i skåpet och borde vara Hilcos.

Hade först tänkt sy mig en Onion klännig av tyget men fick sedan upp ögonen för detta mönster på en tysk sy-blogg. Mönstret heter Martha och är ett e-book mönster som jag beställde från Das Milchmonster (http://www.dasmilchmonster.de). Vet inte varifrån namnet Martha kommer men i alla fall är fickan på framstycket lika stor som en Österbottnisk Marthaslunga :)



Tycker om modellen med den höga kragen som också påminner om en scarf när man har den nerfälld.  Framstycket är delat och har små veck under brösten på den övre delen. E-book mönstret innehöll ett antal olika variationer av tunikan och den gick också att göra som amningstunika.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar