fredag 12 juli 2013

Mr Mosastuff

Har ju sytt en del kläder under det senaste året, men konstigt nog så har väldigt lite hittat in i mannens garderob... Hans kommentar om min sy-iver till en bekant var att "hon har blivit besatt", och aningen besatt är man kanske då man stiger upp innan barnen vaknat och börjar rita mönster:)

Hur som helst så tycker vi kanske båda två att också han är värd lite nya kläder, han blir ju ändå tvungen att stå ut med brummande symaskiner om kvällarna:) Har ju sytt huvtröjor till resten av familjen så beslöt att också mannen skulle få en. Började titta på tyger och föll på nytt för Majapuus fina cykeltyg. Har tidigare sytt onepice overaller till barnen i andra färger av detta stickade bomullstyg som är riktigt skönt. Tygets bottenfärg är jeans blått och på Majapuus webshop hittade jag också matchande trikå tyg till huvan samt resår. 

Då jag hade funderat ut mönstret (som har sitt ursprung ifrån en huppare i storlek 170 ur senaste Ottobre), klippt till tröjan och skulle börja sy kantningarna så tyckte jag att det kanske blev lite onödigt blått. Beslöt därför att köra på samma koncept som med hupparen jag sydde till mig själv (http://mosastuff.blogspot.fi/2013/07/riemukukka-huppare.html) och sydde fast en smal dubbelvikt remsa vit trikå under alla kantningar (Spets är kanske inte så manligt). Blev riktigt bra tycker jag!

Samtidigt som jag beställde cykeltyget från Majapuu beställde jag också en meter av Siiri & Myyry trikån. Tycker tyget är en perfekt bild av far och son så det fick bli varsin T-tröja till mina herrar:)


Det var verkligen roligt att sy något till honom också men det jag saknar är en samling, bok eller tidning, med snygga herrmönster. Men helt klart skall jag sy fler plagg till Mr Mosastuff framöver!



4 kommentarer:

  1. hej är på jakt efter tyget med igelottarna. hittat bara i finska e-butiker som jag har förstått inte fraktar till sverige. vet du nån som gör det? tacksam.
    duktigt som sytt något till mannen också. nu blev jag sugen på det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) PaaPii Design som har designat tyget borde enligt deras sida också skicka till andra EU länder + att deras webb sida också finns på engelska :)Här är länken till sidan https://shop.paapiidesign.com/index.php

      Radera